Cairns en Great Barrier Reef

27 mei 2016 - Cairns, Australië

Daar zijn we weer, next stop Cairns en Great Barrier Reef.

We zijn aangekomen in Cairns na een lange rit van 4 uur omdat we perse vandaag in Cairns aan wilde komen omdat we afgesproken hadden om deze avond op stap te gaan. 21:30 aankomst in het hostel/kampeerplek/parkeerplaats, het was allemaal een beetje raar deze avond we hadden gebeld voor een kampeerplek waar we met onze Van konden staan, ooh geen probleem hoor ik leg de sleutel bij het hek neer en dan is er nog een plaatsje voor jullie vrij. Wij daar aangekomen heel de parkeerplaats vol met auto's dus we moesten onze Van achter de auto's zetten oke geen probleem. Van geparkeerd snel douche en klaarmaken voor onze stap avond...

45 min later.... Een chagrijnige Belg, jaa Alex vrouwen doen er nou eenmaal wat langer over om zichzelf klaar te maken  dat weet je nou onderhand toch wel na 4 weken reizen met ons... Eindelijk klaar om te gaan, hoppaa de kroeg in. De eerste kroeg waar we waren was niet heel veel aan hebben er een paar drankjes gedronken en toen kregen we een sms van onze 2 verloren reismaatjes dat ze ook op stap waren in Cairns dus zijn we naar hun toe gegaan, daar was een gelly worstelen competitie aan de gang tussen 2 vrouwen waarvan 1 half naakt alleen in der onderbroek aan het worstelen was, niet om aan te zien.. Ook daar hebben we een paar drankjes op en lekker wat gedanst met z'n alle tot het moment dat Jamie gestalkt werd door een gozer en der niet meer vanaf kwam haha toen zijn we maar gevlucht en hebben we nog wat gegeten en zijn we terug naar de camping gegaan.

De volgende dag zijn we verhuisd naar een ander hostel waar we heerlijk in een normaal bed hebben kunnen slapen. Die middag hebben we lekker bij de Lagoon gelegen en lekker gezwommen en van het weer genoten. Deze avond hebben we rustig aan gedaan want de volgende dag hadden we een Scuba Diving cursus. 07:00 ging de wekker wij ons klaarmaken en hadden om 8 uur afgesproken met Taylor want die ging ook mee, bij de boot aangekomen hebben we even moeten wachten want de accu van de boot was kapot en moest vervangen worden nadat dat gebeurd was zijn we gaan varen en hebben we uitleg gehad over het duiken. We werden verdeeld in groepen van 4 alleen Taylor kon niet mee omdat hij de volgende die avond moest vliegen en dan mag je niet duiken daar baalde die wel van maar hij heeft wel lekker kunnen snorkelen.

Toen was het eindelijk zover we gingen het water in om te gaan duiken, ik, Jamie, Alex en nog een ander meisje zaten samen in de groep. In het begin was het wel even lastig om onder water adem te halen met z'n groot mondstuk in je mond maar naar een paar minuten had ik het door en ging het goed. Dat gelden niet voor Jamie en Alex die hebben helaas hun duik niet kunnen doen omdat ze het benauwd kregen van het ademen onder water en zijn gestopt. Dus ik was alleen nog over met het andere meisje, voordat we gingen duiken moesten we eerst wat oefeningen doen onder water zoals je mondstuk uit doen en weer terug in doen, je bril laten vol lopen met water en onderwater ook weer leegmaken. Bij deze oefening kreeg ik het ook een beetje benauwd en ben naar boven gegaan, de instructeur vertelde me dat als ik dit niet deed ik ook de duik niet kon maken dus ik weer naar beneden en het nog een keer proberen en toen ging het gelukkig goed en mocht ik de duik toch doen. Ondertussen was het andere meisje ook al afgehaakt en was ik nog als enige over. Alles was goed dus we gingen verder naar beneden, ik kan jullie vertellen mensen het was prachtig en ik ben zo blij dat ik het heb doorgezet want zou dit echt niet willen missen. Ik baal tot de dag van vandaag nog steeds dat ik me GoPro niet mee mocht nemen, dat is een regel dat dat niet is toegestaan bij de eerste duik. Maar ik heb zoveel moois gezien, ik heb Nemo gevonden, ik heb een schildpad bijna aan kunnen raken zo dicht bij was hij, en ik heb zo erg genoten van alle andere mooie vissen en mooie kleuren onder water dat ik dit zeker nog een keer wil meemaken.

Eenmaal weer boven moest ik proberen de boot op te komen met heel de duik spullen aan, nou mensen dat is zwaar haha ik had wel een zetje nodig zeg maar. Toen iedereen weer op de boot was zijn we verder gevaren naar een zand eiland midden in de zee, daar hebben we nog even mogen snorkelen en mensen die een tweede duik wouden hebben dat daar gedaan. Nou wij het water weer in om te gaan snorkelen, wordt Jamie opeens aangevallen door mini kwallen waar ze stroom van krijgt, ze had der bril nog niet op dus schrok en zwom een stuk terug waarna ze der bril op zetten en keek wat het was, mini kwalletjes dus. Toen ben ik door gezwommen naar het eiland en heb ik daar even gezeten en ben weer terug gezwommen wat best wel tegen viel want ik had de stroming tegen.

Daarna heeft Jamie een privé snorkel plek gehad samen met een van de mannen van de boot, en is daarna door gegaan naar het eiland en heeft daar even gezeten. Aangezien iedereen onderweg terug was naar de boot en er nog een jongen van de crew op het eiland zat samen met Jamie had zei het geluk dat ze werd opgehaald met een bootje waarbij ze samen stiekem een sigaretje hebben gerookt want dat was niet toegestaan op de grote boot. Eindelijk allemaal terug op de boot zijn we terug gegaan richting land.

De dagen daarna hebben we doorgebracht in Daintree Forrest, Cape Tribulation een eiland met een van de oudste regenwouden van de wereld. Hier hebben we 3 nachten geslapen en hebben we veel van het regenwoud gezien wat opzich wel mooi was maar waar we stiekem veel meer van hadden verwacht. We hebben ook gezwommen in een swimming hole wat erg mooi was maar ook erg koud.

Na deze 3 dagen zijn we terug gegaan richting Cairns en hebben we nog een paar nachten op een camping geslapen net buiten Cairns. Hier hebben we een heel leuk stel ontmoet Darran en Lauren die daar al 4 jaar op de camping woonde en hun hadden een eigen bar gemaakt dus daar hebben we de eerste avond lekker wat gedronken. De volgende dag hebben we onze auto na laten kijken, Jamie in de auto naar de garage en ik op de scooter erachteraan. Nadat we de auto af hadden gezet zijn we lekker op de scooter door Cairns gaan touren en hebben we op aanrader van Lauren lekker een sandwich op bij een van de lekkerste makers van Cairns zoals Lauren zei. Ook hebben we op aanrader van Lauren heerlijk ijs op uit New Zeeland, waaauuww wat was dat lekker.

Na een dagje touren door Cairns zijn we terug gegaan en hebben we onze auto opgehaald waarvan ze zeiden dat we de radiator moesten vervangen en de tail shaft los zat, wij na laten kijken door Darren die uiteindelijk heel de radiator heeft schoon gespoten omdat ie gewoon door viezigheid helemaal verstopt zat en daarna weer zo goed als nieuw was dus weer kosten hebben bespaard.

De dag daarna zouden we vertrekken naar de outback dus zo gezegd zo gedaan, maar daar horen jullie weer meer over in ons volgende verhaal..

Heel veel Liefs

Pien en Jamie