Mount Isa

10 juni 2016 - Mount Isa, Australië

En toen even genoeg water inslaan, koelwater en olie voor de bus en we zijn klaar voor de lange reis! Outback here we come. Het was nu alleen rijden, rijden en rijden. De eerste overnachting hebben we gehad in Richmond. Hier hebben we op een camping geslapen. Gedoucht, gegeten en op tijd naar bed de volgende ochtend vervolgen we onze reis naar Mount Isa. Aangekomen bij de Macdonalds. Weer gegeten en op tijd naar bed. We hebben deze nacht op de parkeerplaats van de macdonalds gestaan zodat we niet 30 dollar hoeven te betalen voor de camping. De volgende ochtend weer klaar om te vertrekken.

En ja zoals jullie nu allemaal al weten hebben we na een 1,5 uur rijden moeten stoppen omdat de auto begon te roken. Wij even gewacht het water bij gevuld en starten maar!. Maar hij startte niet.. O nee. Toch maar even een auto aanhouden. De man die stopte was met zijn vrouw ook onderweg naar Devils Marbles. Maar helaas hij kon ons ook niet helpen want hij was niet zo goed met auto's. We hebben geprobeerd om de auto met startkabels de starten maar ook dit lukte niet. Toch maar een andere auto aanhouden. Een 3tal auto's met allemaal een caravan erachter stopte voor ons. Deze man was wel goed met auto's en zei dat onze geliefde Rusty dood was. Ja shit. Ze zouden doorrijden en zorgen dat iemand ons kwam halen. We moesten in de auto blijven zitten en niet gaan lopen !!

Gelukkig hadden we genoeg water en hebben we gewacht.. en gewacht.. en gewacht.. Vanaf half 10 in de ochtend waren we al aan het wachten en om 2 uur was er nog steeds niemand. En geen verbinding op de telefoon. We zijn even rondom de auto gaan lopen en ik kreeg heel even verbinding. Ik had een oproep gemist van de vrouw die als laatste was gestopt met de vraag of er al iemand was. Nee er was niemand maar ik kon niks terug sturen want ik had weer geen verbinding. Ik heb mijn arm zo hoog mogelijk gehouden in de hoop dat mijn telefoon wat verbinding zou krijgen. En het werkt gewoon!! ik kon terug sturen dat er nog niemand was gekomen en ze zou nog even rond gaan bellen.

Een sleepwagen zou 600 dollar kosten en dit was het goedkoopste. O jee. Helaas hadden we geen andere keus en die moest maar. Om 5 uur was de sleepwagen er dan eindelijk. Rust is opgetakeld en naar de garage gebracht. De motor van de bus is kapot en moet gemaakt worden. Het duurt een week voordat de motor in Mount Isa is en nog 2 dagen om de motor in de bus te zetten. Gelukkig mogen we van de monteurs in de bus blijven slapen zodat het ons niet extra geld kost voor een hotel. Om ze te bedanken hebben we gisteren tosti's en hot dogs voor ze gemaakt. :)

Ik wil ook hier even iedereen bedanken die ons heeft geholpen. Zonder jullie hadden we terug naar huis kunnen gaan! En ik beloof dat als we weer in Nederland zijn dat dit helemaal goed komt :) Dit vergeten wij nooit meer.

Nu word het de saaiste week van onze reis. We zitten dan wel in de grootste stad van de outback dus dat scheelt. We gebruiken deze tijd even om de blog bij te werken en nieuwe filmpjes te maken. En verder is het gewoon chillen, chillen en chillen. Haha

Tot de volgende keer weer :)

xXx Jamie en Pien

1. Jeannine:
    11 juni 2016
    Nou, chill ze en maar hopen dat jullie weer snel verder kunnen. xxxxvan hier