Final day Ultimate Oz

17 april 2016 - Sydney, Australië

De eerste week is voorbij!

Deze week was echt super, in deze korte tijd hebben we echt heel erg veel gedaan. De eerste 3 dagen kregen we vooral veel informatie en konden we elkaar leren kennen maar vanaf dag 4 begon het pas echt. Deze dag zijn we naar Basecamp gegaan waar we in de bossen in een blokhut sliepen.

Natuurlijk wel gewoon op een bed net zoals in een hostel. Op Basecamp hadden ze een tamme kangaroe genaamd Josie. Gelukkig voor ons hadden ze sinds kort een nieuwe kangaroe August. Een kleine jongen van 13 maanden oud. Zijn ouders zijn aangereden door auto's en daarom hebben de eigenaren van Basecamp de zorg op August overgenomen.

Op Basecamp zijn we in de buurt gaan sandboarden. Dit was echt supergaaf. Ondanks dat het geregend had en het zand dus hard was geworden en we daardoor niet mochten staan was het echt leuk. Van een board moesten we van een stijle zandberg afglijden. Het mooiste is nog dat een paar jongens hiervan een luchtfilmpje hebben gemaakt met een Drone. Dus we hebben over een paar weken een professioneel filmpje van het sandboarden. Zodra we deze hebben zet ik hem op de blog.

In de avond zijn we met de groep naar het strand gegaan. Zaklantaarns bij en in het donker aangelopen. Het was heel gezellig en de lucht was zo helder dat je alle sterren kon zien.

De dag erop hebben we een berg beklommen. Ik heb het nog nooit zo zwaar gehad. Een personal trainer is er niks bij. Ik begrijp heel goed dat de meeste Australiërs zo dun zijn haha. Maar goed na zweten en zwoegen en doorzetten toch uiteindelijk de top bereikt. En ik moet zeggen dat het het zeker waard was. We stonden te kijken naar het uitzicht en het leek net op een afbeelding wat je normaal gesproken googled om een mooi achtergrond plaatje te vinden.

Een pizza avondje met drankspelletjes mocht ook niet gemist worden. En dankzij het spel I never.. leer je iedereen pas echt goed kennen. Iemand moet zeggen I never ate an apple. Als je dan wel een appel hebt gegeten moet je drinken. Maar goed deze vraag zat er natuurlijk niet bij haha.

Op de laatste avond kregen we een reptielenshow. Hier hebben we geleerd dat mensen uit Australië dol zijn op hun beesten. Het is hier zelfs verboden om een reptiel te doden. Er zijn mensen die aangereden dieren in huis nemen en weer beter maken. Een spin mag je ook niet dood maken. Mooi !

Nadat we terug kwamen van Basecamp zijn we zaterdag avond nog op stap geweest. Ook dit was erg gezellig. We hebben een kroegentocht gehad waarbij we 4 kroegen hebben bezocht en de terugrit in de partybus hebben gezeten. Pien ik en Livy zijn voordat we op stap gingen al in de kamer begonnen met de Goon.

Ja je hoort het goed ik Jamie heb wijn gedronken en het was echt smerig. Maar goed als je de prijskaartjes van de sterke dranken hier ziet dan heb je wel iets meer motivatie dan thuis. Een flesje drank kost hier in de slijterij al minimaal 35 euro. Daarna moet je nog fris halen om te mixen wat ook niet goedkoop is. En het belangrijkste van alles is dat ze geen Bacardi lemon hebben. HELP.

Dat wordt afkicken wat ik heb het echt geprobeerd maar ik kan geen wijn meer zien en er zijn gewoon geen worden voor hoe vies het was voor mij haha.

Maar het was een leuke en gezellig avond en we hebben met zijn alle afgesproken om elkaar nog te ontmoeten tijdens onze reis.

Deze week hebben we afgesloten met een wandeltocht van 3 uurtjes. Dit was langs de zee waarbij we langs verschillende stranden zijn gekomen en onze laatste stop was de bekende Bondi Beach. En nee het regende helaas dus we zagen de bekende Bondi rescue team niet in actie. MIsschien volgend jaar als we hier terug zijn.

Dus mensen ik ga lekker slapen want we moeten morgen om 6 uur opstaan om te kijken naar een busje en voor surfcamp! whoop whoop

So G'night Mates!

xxxxx Jamie en Pien

1. Lex:
    17 april 2016
    Klinkt leuk allemaal dus nog 1week vakantie surf op zee en dan werken nou veel plezier wel uitkijken groetjes
  2. Benno:
    17 april 2016
    Ik zeg vurrekus goed bezig ladys, we zijn erg benieuwd noar de komende week as gullie goat leerre surfen kan niej wachten op de foto's. .....heel veel funn en lots of Love uit Tilburg
  3. Jeannine:
    17 april 2016
    Hoi meiden, nou dit verhaal hebben we ook weer met veel plezier gelezen en ik hoop dat jullie komende week net zoveel plezier zullen beleven in het surfen. Maar ik denk dat het voor jullie reuze mee zal vallen en dat jullie het zo onder de knie hebben. Nou veel succes morgen met jullie Tour bus. We zien de foto's wel tegemoet. En voor de komende week, have fun!!!!xxx
  4. Marc jan en yvonne:
    18 april 2016
    we hebben alle drie de verslagen gelezen ,juliie hebben het goed voor elkaar daar in down under. Nou nog een week op surf kamp en dan kan het echte avontuur gaan beginnen. Heel veel plezier dames groetjes van ons
  5. Mandy:
    18 april 2016
    Super leuk allemaal. Veel plezier op surfcamp deze week.. Lekker nog een weekje vakantie. Jammer van de bacardi lemon haha.. Toch een nieuw drankje gaan bedenken dan. Have fun!! Xxxx
  6. Oma en Opa:
    18 april 2016
    hallo lieve meisjes opa en oma hebben de blog gelezen en de foto,s gezien van het busje en ook de andere foto,s die jullie gestuurd hebben zo te zien doen jullie het uistekend wat fijn dat je nu je eigen onder komen hebben wij volgen jullie met grote intresse veel liefs oma en opa
  7. Bart en samantha:
    24 april 2016
    Hee dames!
    Jullie zijn goed bezig daar! Kei leuk om allemaal te lezen, en foto's van jullie voorbij te zien komen!
    Heel veel plezier nog en geniet ervan!! ❤