Surfcamp

24 april 2016 - Sydney, Australië

Hello Dudes!

We hebben er weer een super leuke, gezellige, week op zitten we zijn nu officieel benoemd tot surfchicks:P Onze week op surfcamp begon goed, we waren te laat haha maar wel met een goede reden want zoals vele van jullie al gezien hebben op facebook hebben we een hele mooie campervan gekocht. Eenmaal aangekomen hebben we onze spullen snel in onze blokhut gezet en snel een wetsuit aangetrokken en werden we afgezet op het strand. Na een korte uitleg zijn we het water in gegaan en dat was toch allemaal niet zo makkelijk als het was met het oefenen op het strand. Na veel vallen en opstaan hebben we de eerste les nog niet de kans gekregen om op het bord te staan. Na een uur was de les voorbij, borden terug naar de trailer gebracht en wij dachten hup die bus weer in en terug naar de camping... Nou niet dus, omdat wij te laat waren werden we afgezet maar terug moesten we dus een heel eind lopen om weer op de camping te komen, en lopen over het strand dat is best zwaar. Eenmaal op de camping terug aangekomen en verlost van dat verschikkelijke pak hebben we een lekkere warme douche genomen en gewacht tot het eten klaar was. Over het eten hebben we zeker niks te klagen dat was echt super goed, wel minder goed voor de lijn maar het was lekker.

Dag 2, opstaan om 07:30 lekker brekkie (ontbijt) eten, 08:30 wetties aan en hup om 09:00 klaarstaan op het strand om de borden op te halen en heel dat eind weer te lopen. Deze dag ging het na veel vallen en opstaan toch al wel wat beter, na 2 uur surfen spullen weer opruimen en weer de wandeling terug naar de camping, lekkere broodjes worst met salade en van alles erop en eraan. Na de lunch hebben we lekker even tijd voor ons zelf om weer even op te laden, want het is toch zwaarder dan je denkt. Om 14:00 gaan de wetties weer aan en gaan we weer lekker surfen, en ja het gaat weer een stukje beter. Als we om 16:00 terug komen op de camping en weer lekker een warme douche hebben gehad zitten we weer te wachten op eten, heeerlijke spaghetti staat er op het menu. Nadat de buikjes vol zijn en alles weer is opgeruimd gaan we met z'n alle lekker aan de borrels en worden er verschillende drank spelletjes gespeeld, om 22:00 gaat de muziek vanwege geluidsoverlast en heb je de keuze of je gaat naar bed of je gaat gezellig naar het strand. Nou wij gingen naar bed haha we waren gebroken ons hele lichaam deed zeer van het surfen dus we waren blij dat we in bed lagen.

De volgende dag werden we wakker met nog meer pijn maar we hebben doorgezet en hebben de ochtend les gevolgd. Na de lunch zijn we naar het stadje Gerringong gegaan om daar een beetje te chille en een brief te posten. Nou dat chille beviel ons zo goed dat we de les van deze middag gespijbeld hebben en lekker in de stad bleven. Na lekker even gewandeld te hebben en de drank voorraad weer bijgevuld is zijn we terug naar de camping gegaan en hebben we weer heerlijk genoten van ons avondmaal. Zoals elke avond ook deze avond weer veel gedronken en gezellig spelletjes gedaan, deze avond zijn we ook gezellig mee naar het strand geweest waar we de volgende ochtend best wel spijt van hadden want het was iets te gezellig......

Kortom na een super actieve, gezellige en leerzame week waarna we op vrijdag eindelijk fatsoenlijk op ons surfbord konden blijven staan hebben we onze reis voortgezet en zijn we doorgereden naar ome Tom en tante Tonny, de zus van mijn oma (Pien) die hier al z'n 60 jaar wonen. Het ontvangst was warm en hartelijk en hebben heerlijk Hollandse pot gegeten die avond, en mooie verhalen gehoord over het hoe goed het leven ze hier bevalt. De volgende dag lekker uitgeslapen in een heerlijk bed, na al die rot bedden in hostels en op surfcamp was dit echt een genot. Eenmaal ontbeten zijn we begonnen met de bus uit te laden en schoon te maken en hebben we 4 wassen gedraaid, na de lunch zijn we gezellig met Tonny naar Westfield Plaze geweest om even lekker te shoppen. Na het avond eten hebben we lekker rustig aan gedaan en zijn we optijd gaan slapen.

Na weer een heerlijke nachtrust fris en fruitig opgestaan en ontbeten hebben we de dochters van Tom ontmoet, ook hele vriendelijke dames waar we leuk mee hebben kunnen kletsen. Om 12:00 zijn we met z'n 4e op pad gegaan voor een all you can eat lunch, ook dit was erg lekker. Vanavond hebben we een mooie filmpje in elkaar gezet op de computer van onze eerste weken hier in Australie die volgt snel. Morgen gaan we onze reis voortzetten naar de Blue Mountains en zo verder naar Byron Bay waar we als we het halen Koningsdag gaan vieren en natuurlijk Jamie der verjaardag groots gevierd gaat worden.

Heeeel veel liefs vanuit Australie,

xxxxxxxxxx Jamie en Pien

1. Jeannine:
    24 april 2016
    Hoi dames(schatjes), we vinden het geweldig dat jullie het zo naar je zin hebben. Zou willen dat we in jullie schoenen stonden. Heeel erg veel plezier morgen en de dagen erna. Dat lijkt ons ook een hele mooie uitdaging en een mooie ervaring om te filmen. Nou we zijn benieuwd naar jullie filmpje en nogmaals geniet er met volle teugen van meiden. Vele kusjes van ons uit het koude Tilburg. Frank en mama xxxxx
  2. Benno:
    25 april 2016
    Goed bezig Ladys........het zijn allemaal erg mooi fotos, gullie heggut vurrekus goed doar. Have funn en geniet ervan ....Greetings uit Tillytown.xx
  3. Marc jan en yvonne:
    25 april 2016
    Wat hebben jullie toch een goed leven daar, mooie foto's . En al veel beleeft in zo'n korte tijd .geniet er lekker van Gr uit het koude kikkerlandje xx
  4. Tante Han.:
    26 april 2016
    Mooi om jullie verhaal te lezen wat je zoal hebt mee gemaakt, jullie vervelen je geen minuut en wat fijn dat je bij familie van Pien even lekker kon slapen. Let goed op jezelf en rij voorzichtig. een fijne en mooie voortzetting van jullie onderneming, voor beide een dikke kus van mij, Tante Han vanuit een koud en regenachtig Tilburg xx
  5. Oma en Opa:
    27 april 2016
    Jami en Pien. weer een heel mooi reis verslag en wat een fijne reis veel liefs van opa en oma xxxxxxx
  6. Lizzy en Marc:
    29 april 2016
    Weer een mooi verslag lady's. We worden goed op de hoogte gehouden.
    hang in there babes, stay wild en hang lose !!! dikke kus van ons xx
  7. Hettie Aarts:
    3 mei 2016
    pien en jamie wat een mooi reis verslag en mooi fotos heelveel plezier en geniet saampjes van veel liefs groetjes Hettie