Surfer's paradise en Brisbane

6 mei 2016 - Surfers Paradise, Australië

Daar zijn we weer!

Na Byron Bay zijn we met zijn 5e in de bus gaan rijden. 3 voorin en 2 illegaal achterin. Degene die achterin zaten konden wel lekker languit liggen en een beetje chillen. Maar ik reed en we zaten lekker met muziek aan voorin. Onze volgende stop: Surfer's paradise. Toen we dichtbij surfer's paradise kwamen zagen we de grote gebouwen al. Het was echt super gaaf om te zien. Het was een stad met torenhoge gebouwen en erg modern. Ze hadden een mooi en lang strand wat natuurlijk niet te missen is en grote gladde stoepen waardoor er ook veel skateboarders waren. In deze stad waren er ook helemaal geen campings waardoor we moesten blijven slapen in een hostel. De planning was om er een nacht te blijven slapen en daarna door te rijden. Maar we zijn er toch 2 nachten gebleven omdat het zo leuk was.

Tayler was in de wolken omdat hij thuis 2 longboards heeft waar hij vaak op rijd. Hij heeft in Surfer's Paradise een klein skateboardje gekocht en is 2 dagen lang gaan skateboarden. Alex was blij omdat hij weer op stap kon en Merlin ja.. Merlin is gewoon Merlin hahaha hij vind alles goed.

Het hostel waar we in sliepen was ook heel gezellig. Wij zaten precies naast de Party room en we kregen al de waarschuwing om een stopcontact niet te gebruiken anders valt de stroom van het hele hostel uit. Omdat je de klink elke keer omhoog moest doen om de deur op slot te doen zat de deur ook nooit op slot. Want ja dat is ook echt zo zwaar om die klink omhoog te doen. Maar toch was het een hele leuk hostel. We konden die avond voor 30 dollar een pub crawl doen even Tilburgs vertaald: een kroeguh tocht! Pien en ik gingen even rondlopen in het stadje en kwamen 2 mensen tegen die deze kaartjes verkochten. Na een lang gesprek en duidelijk zeggen dat we het kaartje niet konden kopen omdat onze vrienden er niet bij waren konden we het kaartjes uiteindelijk voor 10 dollar pp kopen! ja die hebben we natuurlijk meegenomen. Ik bedoel 10 dollar voor 4 kroegen, in elke kroeg krijg je een drankje en een we zouden beginnen met een uur bowlen. Dat is echt geen geld.

We waren net op tijd terug bij de hostel want Alex en Merlin waren toen we binnen kwamen net kaartjes aan het kopen voor 30 dollar. Dus de jongens waren ook weer blij. Hebben ze meer geld voor drank :p Nou douche, omkleden klaarmaken hoppa.

We kwamen aan bij de bowlingbaan waar de pubcrawl begint hier hebben we een uurtje gebowld en shotjes en cocktails op. We moesten allemaal een sticker op plakken of we single waren of bezet. Er was een jongen die had allebei de stickers op zijn shirt zitten. Dus we vroegen waarom hij dit had. Hij zei: "It's complicated". Dat kon dus ook haha. Nadat heel de groep in de bowlingbaan was zijn we naar de volgende kroeg gegaan. Hier kregen we weer allemaal een drankje en hapjes. Bij de 3e kroeg was er een danswedstrijd. Elke minuut kwam er een liedje op en dan moest jij het dansje doen. Bijvoorbeeld Gangam Style, YMCA, Country etc. etc. Ondanks dat ik 2 linker voeten heb en niet kan dansen waren we erg op dreef. We kenden ze allemaal! Ze wezen al best vaak naar mij en Pien dus we wisten dat we het goed deden haha. Tijdens het laatste liedje kwam er een of ander nummer wat ik echt nog nooit had gehoord. Volgens mij niemand want niemand danste goed volgende de presentatrice.

Maar sssst helemaal links achter in de club achter de bar was een beeldscherm waarop de clip van het liedje draaide. Dus ik had even stiekem gekeken en begon de dancemoves na te doen. En jaaaa ik was de enige en moest zelfs op het podium verder gaan. Winnaaaaarrrrr!!!!! nou ja ik denk dat ze dat zei want het enigste wat ik hoorde was dat ik een gratis drankje mocht halen bij de bar hahaha whoop whoop.

Bij de 4e bar werd ons verteld dat de toiletten voor 2 miljoen dollar zijn omgebouwd. Je kon er je haren stijlen, krullen en er zouden meisjes zijn waarbij je je kon laten opmaken enz. Nou wij heel blij naar de toilet en toen we binnen kwamen was er niemand. Geen make up of stijltang te zien. Ja er stonden wel 5 spiegels met zitjes, er stond een grote poef in het midden van de ruimte en er stond zelfs een bed in de wc! Wij vragen waar alle spullen waren en het bleek dat ze dat alleen in het weekend deden. Jammerrrr. Gelukkig stond mijn haar niet in 4 verschillende richtingen na mijn dance moves.

Oke dit was de laatste bar dus wat gaan we doen? Omdat alles zo duur is in de kroegen zijn we maar terug gegaan naar het hostel. Maar hoe? Er stonden een paar fietsers met een bak erachter die je overal naartoe brachten voor 5 dollar. Het hostel was op loopafstand maar waarom lopen als je iemand 2 volwassen mensen kan laten meeslepen op zijn fiets. grappig toch. We hebben ze ook nog eens lekker een paar rondjes laten rijden in de stad. Goed voor hun conditie :p

Toen we terug waren in het hostel hebben we beerpong gespeeld. De regels zijn iets anders dan bij Dongewijk dus ik hoef niet zo snel mijn glas leeg te drinken waardoor ik gewoon mee kan doen haha. De volgende ochtend zijn we weer terug gegaan naar de bus om met de roadtrip verder te gaan.

Tayler onze slet van de groep had een meisje leren kennen op surfcamp. Zij komt uit Amerika maar woont in Brisbane voor 6 maanden. Ze heeft een appartement samen met een ander meisje. Maar dat meisje was een weekend weg naar Sydney. Daardoor konden wij in het appartement blijven slapen. Wij op de bank, Alex en Merlin op de grond. en Tayler natuurlijk in het grote bed.

We zijn in de avond Brisbane gaan verkennen en uit eten geweest. Verder heb ik eigenlijk weinig erover te vertellen want we hebben dat weekend eigenlijk gewoon alleen zitten lammen. We hebben een filmpje gekeken en aan het zwembad gelegen. Dit klinkt voor jullie saai. Maar nadat je al even alleen maar in de bus of in hostels hebt geslapen is een weekend in een appartement met een zwembad en een tv een paradijs. Na Brisbane zijn we doorgereden naar Noosa.

Maar dat lees je in het volgende reisverhaal ;)

xXx Jamie en Pien